Ξαφνικά χτύπησε το κινητό μου. Ο ρυθμός του ταγκό πλημμύρισε το χώρο. Μια από τις κοπέλες της παρέας άρχισε να κουνά ρομαντικά το κεφαλάκι της αριστερά-δεξιά. Την παρατήρησα πιο προσεκτικά. Το κοριτσάκι ήταν προφανώς ανυποψίαστο, εντελώς αμύητο στον ήχο που άκουγε κι έδειχνε να απολαμβάνει...
Το ταγκό είναι χορός των αργεντίνικων καταγωγίων, των κακόφημων συνοικιών και των πορνείων. Είναι χορός ανδρικός. Χορεύονταν στους αργεντίνικους τεκέδες από τους μαστρωπούς, τους πελάτες των μπορδέλων, τους νταβατζήδες και τους πληρωμένους μπάτσους!
Το ταγκό είναι για την Ευρώπη χορός εισαγόμενος. Από εξωτικός έγινε χορός της ευρωπαϊκής μόδας και πλέον χορεύεται από ζευγάρια. Εξελίχθηκε σε δημιούργημα υψηλής τέχνης και δεξιοτεχνίας. Εκφράζει εκλεπτυσμένα αισθήματα «πολιτισμένων» ανθρώπων, αποθεώνεται στα μεγαλοαστικά σαλόνια, στα πολυτελή ξενοδοχεία και συχνά στις βασιλικές τελετές! Από ταξικός χορός, αποσυνάγωγος, μέσο έκφρασης των αντικοινωνικών, περιθωριακών και συχνά εγκληματικών στοιχείων, έγινε θεσμός αταξικός, απονευρωμένος, με αυστηρούς κώδικες, ενταγμένος στην κοινωνία του θεάματος.
Το ίδιο συνέβη και με το ζεϊμπέκικο. Γεννήθηκε στην Τουρκία ως χορός ιερός, των θρησκευτικών καταγωγίων, των δερβίσηδων, δηλ. μιας ισλαμικής αίρεσης (κάτι σαν τους δικούς μας «παλαιοημερολογίτες»). Στη χώρα μας έγινε ο χορός των κοινωνικά απόβλητων, των κυνηγημένων, των περιθωριακών! Χορός αποκλειστικά ανδρικός, αργός, τελετουργικός, υπαγορευόμενος από τη νωχέλεια και τη χαλάρωση του μισοσκόταδου, των καπνών και του χασίς... Σήμερα χορεύεται στα σαλόνια και στις μεγάλες πίστες από χαζοχαρούμενες κυρίες και ξέκωλες δεσποινίδες με τους άνδρες να χτυπούν γονατιστοί ρυθμικά παλαμάκια!
Αλλά μήπως το ίδιο δεν συμβαίνει και με όλες τις επαναστάσεις; Ξεκινούν από τις καταπιεσμένες μάζες, από ενστικτώδεις αντιδράσεις αδικημένων και περιθωριοποιημένων ατόμων και καταλήγουν τυπικές, γραφειοκρατικές, μουμιοποιημένες κρατικές φόρμες... Από αντιεξουσιαστικά μορφώματα εξελίσσονται σχεδόν νομοτελειακά σε εξουσιαστικά και τυραννικά καθεστώτα...
12 σχόλια:
Άκουσέ με.
Μάγδα, είμαι πρόθυμος και να σε ακούσω και να σε διαβάσω, ακόμη και να σε δω...
Όμως δεν ξέρω ποια είσαι και τι θες...
Tango, ο πιο ερωτικος χωρος !!
(τα λεφτα μου ολα δινω για ενα ταγκο.....)
Ζειμπεκικο, δε μπορω να βλεπω γυναικες να το χορευουν με τιποτα, οπως και αντρες να χορευουν τσιφτετελι !!!
Ηρθα απο περιεργεια στην σελιδα σου και θα ξαναρθω γιατι μ'αρέσεις πολύ.Εισαι ανθρωπος που τα λεει στα ισα χωρις δήθεν και ταχα.Δεν ξερω την ηλικία σου αναγνωρίζω ομως την ωριμοτητα σου.Αν και δεν φοραω καπελο, θα βάλω για να μπορώ να σου το βγάλω σε ενδειξη αναγνωρισης.
την αγαπη μου
loipon taki einai to kalitero sou keimeno empros gia ena neo "xoro", xoris fioritoures...
Ποτεξανούλα και καπ. κου. σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Ο ... δεύτερος ας προσέχει λίγο!Είπαμε, δεν αποκαλύπτουμε διευθύνσεις και ονόματα.
Άννα-Μαρία, θυμάμαι όταν πήγαινα και μάθαινα ταγκό σε μια ... χωροδιδασκάλισσα! Φορούσα μια λεπτή φόρμα και κάθε φορά που μου έδειχνε τις φιγούρες δεν μπορούσα να κρύψω ... τον ερεθισμό μου! Οπότε τα παράτησα...
(Ωχ, άρχισα τις εξομολογήσεις!)
Tς τς τς, ολοι οι αντρες ιδιοι!!
Χαθηκε ενας Μεταξοπουλος, ενας Ευαγγελινος ρε παιδι μου???
Το πρόβλημα μάγκες μου είναι ότι τα ανθρωπογύναια, θέλουν να "χώνονται" παντού. Κυρίως στις αντρίκιες δουλειές. Θέλουν να κυριαρχούν, να ελέγχουν απόλυτα τους άνδρες. Ετσι μοιράζονται μαζί τους όλα τα ιερά και τα όσια. Ετσι είναι: το νινί σέρνει καράβι. Ρε μήπως πρέπει ν'αρχίσουμε να τη βρίσκουμε μεταξύ μας, όπως οι Αρχαίοι σοφοί; Μήπως και μπούνε δηλαδή τα πράγματα στη θέση τους.
Θα έκανα άλλου τύπου σχολιασμό ρε συ ασκαρδαμυκτί, αλλά το σχόλιο της Αννας Μαρίας (είμαι και αντιβασιλικός), μου την έδωσε!! Πάντως έχει υπέροχα μάτια. Και είναι και intellectual.
Ανώνυμος ο Ελλην
Συμφωνώ ότι η Άννα Μαρία έχει υπέροχα μάτια! Και απορώ μαζί σου πώς μπορεί να "τα παίρνεις" με δύο τόσο υπέροχα μάτια;
Κι εγώ είμαι αντιβασιλικός αλλά ο Κωνσταντίνου μου αρέσει ως ποδοσφαιριστής...
Τώρα επί της ουσίας... Οι γυναίκες, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι οι γλυκοί τύρανοι της ζωής μας. Πάει και τέλειωσε...
κατάρα και ευλογία... Ας συμβιβαστούμε μ' αυτή την αλήθεια κι ας το ... απολαύσουμε...
Όσο για την ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα (που υπενίχθηκες) θα πάρω θέση συντόμως...
Φιλαράκο Ασκαρδαμυκτί, δεν κάνουμε κι΄άλλη δουλειά από το να απολαμβάνουμε κατάρες κι΄ευλογίες. Αστα να πάνε σου λέω. Συμφωνώ για τον Κωνσταντίνου, παιχταράς, λίγο κριάρι αλλά τη δουλειά του την κάνει. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι είναι Κύπριος. Και δε φτάνει αυτός, είναι και ο Οκκάς. Στο τέλος θα τραγουδάμε "Γρίβα μ΄σε θέλει ο Βασιλιάς".
Τα μάτια της Αννας Μαρίας είναι όλα τα λεφτά. Και όταν σου λέει έτσι υποτιμητικά "Tς τς τς, ολοι οι αντρες ιδιοι!!", εκεί είναι που σε τελειώνει, γ..ώ τις τυρανίες μου!!
Πάντως από τον ξενερουά Μεταξόπουλο, προτιμώ τον ξερακιανό γέροντα - σκέτος χάρος - να χορεύει αργόσυρτο Τσάμικο κάτω από το Πλατάνι, και να εκστασιάζεται!! Είναι η ώρα που δεν υπάρχουν τυρανίες, γλυκές ή πικρές, ούτε ελπίδες, ούτε φόβοι, ούτε τίποτα, παρά μόνο ασκητική και ελευθερία!!
Ρε παιδιά, θα σας πω τι μου τη δίνει και συγχωρέστε με.
Εντάξει, πολύ πρώτα τα μάτια της Άννας-Μαρίας και μπράβο της και μπράβο σας που το αναγνωρίζετε...
Αλλά, ρε σεις, τέτοια μάτια (και όχι μόνο) κυκλοφορούν μπόλικα εκεί έξω... Κι εσείς τα προσπερνάτε αδιάφορα! Γιατί ρε σεις;
Επανέρχομαι στον τελευταίο ανώνυμο...
Ένας μεγάλος θεολόγος του 4ου αιώνα έλεγε πως "ο φιλόσοφος βίος είναι ο ασκητικός βίος"!
Αν έχεις κότσια ακολούθα τον...
Δημοσίευση σχολίου