Κυριακή, Αυγούστου 28

Σελίδες απ’ τα ρημαγμένα καλοκαίρια της ζωής μου Ζ’ (Ρόδος - Η «κυρία Πούτσου»!)

Αντικειμενικά ήμουν πάντα αυτό που οι γκόμενες λένε «το καλό παιδί»!
Περιζήτητος γαμπρός, αλλά αζήτητος γκόμενος...
Το ’χουμε ξαναπεί νομίζω αυτό.
Εγώ, όμως, δεν ήμουν αυτό που έδειχνα.
Ή, έστω, δεν ήθελα να είμαι αυτό που έδειχνα...
Λάτρευα όλα τα «καθίκια» της παγκόσμιας λογοτεχνίας!
Και θεωρούσα τον έρωτα απλά μια ασήμαντη αφορμή για τις απολαύσεις μας! Ποτέ την αιτία τους...
Θα με χαρακτήριζα μάλλον παραδοσιακό τύπο.
Αναπολώ το παλιό συντριβάνι της Ομόνοιας, το παλιό Μινιόν (με τα καναρίνια στον έβδομο όροφο), το παλιό Καραΐσκάκη, τις δαντέλες και τα ομπρελίνια, και τα χύμα όσπρια στο μπακάλικο της γειτονιάς...
Η Μ. ήταν απ’ την Αλβανία, πρώην μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος και παρθένα!
Το Κ.Κ. Αλβανίας εκτιμούσε ιδιαίτερα την παρθενιά. Κι ας οργίαζαν οι φήμες πως το κομματικό ιδεώδες «όλοι μαζί» δεν ίσχυε μόνο στους αγώνες αλλά και στο κρεβάτι...
Δε λέω. Ήμασταν ταιριαστό ζευγαράκι. Εγώ το «καλό παιδί» κι εκείνη το «καλό κορίτσι».
Είχα και δυο επιπλέον πλεονεκτήματα. Πρώτον, η μακρινή μου καταγωγή είναι απ’ τ’ Αργυρόκαστρο. Και, δεύτερον, όσο υπηρετούσα στην Ελευσίνα είχα μάθει φαρσί τ’ αρβανίτικα, οπότε μπορούσα στοιχειωδώς να συνεννοηθώ και στ’ αλβανικά!
Όλ’ αυτά έκαναν πιο «σφιχτό» το σιρόπι!
Δεν σας κρύβω, όμως, πως μου έκανε μεγάλη εντύπωση το επώνυμό της. «Λόκε» στ’ αλβανικά σημαίνει «πούτσος» ή κάτι τέτοιο...
Εκείνη την εποχή ήμουν περικυκλωμένος από ανθρώπους που έκαναν σχέδια για λογαριασμό μου, που εκπροσωπούσαν τα όνειρά μου, και προάσπιζαν για πάρτη μου τις προσδοκίες μου!
Στο πρόσωπο της Μ. βρήκα το συνηθισμένο καθημερινό κορίτσι της διπλανής πόρτας, που δεν ζητούσε τίποτα περισσότερο από έναν απλό, συνηθισμένο, καθημερινό γάμο...
Κείνο το καλοκαίρι πήγαμε «οικογενειακώς» διακοπές στη Ρόδο.
Κι όταν λέω «οικογενειακώς», εννοώ εμένα, τη Μ. και τη μάνα της! Μια γυναίκα καπάτσα, που έβλεπε το νεκρό πριν να γίνει ο φόνος! Το μόνο που ήθελε ήταν ν’ αποκαταστήσει την κοράκλα της και την τιμή ολάκερης της φαμίλιας...
Τρόμαζε με την ιδέα πως μπορεί να χάσει όλ’ αυτά που φαντασιωνόταν πως είχε, και που στην πραγματικότητα δεν τα είχε ποτέ!
Με τη Μ. τα είχαμε φτιάξει κανονικά και με το νόμο! Και είχαμε ανταλλάξει και βέρες, όπως προέβλεπε το καταστατικό της!
Αλλά κείνο το βράδυ ήμουν αποφασισμένος να τα βροντήξω!
Βγήκα απ’ το ντους τυλιγμένος σε ένα μπουρνούζι που ’χα αγοράσει το «βρώμικο ’89».
Είδα τον εαυτό μου στον καθρέφτη, και δεν μου άρεσα!
Παρηγορήθηκα, όμως, με την ιδέα πως κι ο Μάρλον Μπράντο είχε κυτταρίτιδα!

17 σχόλια:

takis είπε...

Δεν ήξερα οτι πούλαγαν μπουρνούζια το "βρώμικο 89"....
είχαν και κανένα σήμα μήπως επάνω?...
κοίτα να δείς τι μαθαίνει κανείς..
τι να γύρευε άραγε η κα Πούτσου εκείνα τα χρόνια στην Ελλάδα...
πραγματικά μυστήρια πράγματα..

αλλά και ο Μπράντον κυταρρίτιδα?!
δυό φορές μυστήρια τα πράγματα..

Ισως η γοητεία να πηγαίνει αντάμα με την κυταρρίτιδα...
γυναίκες, τέρμα ο πανικός..
αγνοήστε επιδεικτικά τα σημάδια κυταρρίτιδας.
Αφήστε που τους άνδρες δεν τους πολυνοιάζει..
τέρμα οι μύθοι.
(μαζί και ο μύθος του "βρώμικου 89")

ΥΓ Τελικά περιζήτητος γαμπρός και οχι γκόμενος ε?
ο,τι χειρότερο αγαπητέ...

εντάξει, το χειρότερο είναι ο παντρεμένος....

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Αχ καημένε, το μπουρνουζάκι το αγόρασα το ’89, αλλά σκούπηζε το κορμάκι μου για κάμποσα χρόνια!
Βλέπεις το ’89 η Πειραϊκή Πατραϊκή έφτιαχνε ακόμα αθάνατα πράγματα...

Και δε νομίζω πως το χειρότερο είναι να είσαι παντρεμένος.
Τουλάχιστον ξέρεις πως έχεις πιάσει πάτο...

julia είπε...

τι εγινε με την κ. Λοκε...τα βροντηξες??? τι τα αφήνεις στη μέση???

Memphis Ex Noel είπε...

Να υποθέσω πως με την έκφραση "έβλεπε τον νεκρό πριν να γινει ο φόνος" εννοείς "έβλεπε τον παντρεμένο πριν γίνει ο γάμος" κι εννοούσες τον εαυτό σου; χαχαχαχα

Mana είπε...

σενιόρ Ασκάρ με άφησες άφωνη. διακοπές με τη μάνα της; έλα να πάμε στο νησί, η μάνα σου εγώ κι εσύ...
oh my goooooooooooooood.

ZouZouna είπε...

Mα.. με Αλβανή? κελ ντεκαντάνς μον σερί!!

Καλό μας χειμώνα!!!

Αθανασία είπε...

Ε, γειάσου καλέ μου...ωραία ιστορία δε λέω,ε,εμ έχεις διαβάσει σε ένα βιβλίο του Κανταρέ (ενός πολύυυ γνωστού Αλβανού,συγγραφέα) ο πατέρας μου,έχει τα μισά?βιβλία του...για ένα, έθιμο που έχουν στην Αλβανία,γαμήλιο?που όταν κάποιος παντρέυεται λέει κάποια μαζί με όολα,τα άλλα...'δώρα' που του δίνει το σόι της νύφης του δίνουν και φυσίγγια, γιανά σκωτόσει με το όπλο, του τη γυναίκα του εάν, του τα φορέσει με κάποιον άλλο?....ε,ναί έχουν πολύυ σκληρά έθιμα δε λέω...ε,κι εσύ παιδάκι μου με Αλβανή βρήκες να μπλέξεις? τόσες κοπέλες υπάρχουν στο κόσμο...αλλά δ ε μας λες τι έγινε τελικά στην αγωνία μας αφήνεις....φιλούμπες...

zoyzoy είπε...

Καλέ γιατί βγάζεις φήμες για τον Μάρλον Μπράντον?
Ακου κυτταρίτιδα!

Δεν μας είπες σε είδε η Αλβανή με το μπουρνούζι και την έκανε ή η μάνα της:))

Μεγάλη αυτοπεποίθηση όμως έχεις τι να σου πω:((

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Τζούλια, δεν χρειάζεται να σας δίνω και μασημένη τροφή!
Τα ευκόλως εννούμενα ...

Μέμφης, οι περιγραφές μου είναι κάπως διφορούμενοι.
Μπορεί να έβλεπε αυτό που λες εσύ, αλλά μπορεί και να έβλεπε και τον επερχόμενο χωρισμό!

Βρε Μανούλα, σας το εξήγησα: είμαι παραδοσιακός τύπος!

Βρε Ζουζούνα-μαντάμ Σουσού, ξέχασες τον Μπύθουλα που μεγάλωσες, κι επειδή έμαθες πιάνο και γαλλικά, έγινες ελιτίστρια;
Μου φαίνεται πως πρέπει επειγόντως να τακιμιάσεις με τον Τάκις!

Αθανασία, αυτά τα έθιμα που λες δεν τα έχουμε εμείς στη Βόρειο Ηπειρο. Τα έχουν πάνω στη Σκόδρα και στο Κοσυφοπέδιο.

Ζουζού, εσύ «βγάζεις φήμες» για μένα.
Δεν είπα «δεν τους άρεσα», «αλλά δεν ΜΟΥ άρεσα»!
Είμαι, βλέπεις, και αρχαιολάτρης, έχω πολύ γούστο, και μου αρέσουν οι άντρες που είναι από Ερμήδες του Πραξιτέλους και πάνω...

zoyzoy είπε...

Οπα τις! σοβαρές δηλώσεις
γιαυτό μωρέ έχεις ένα μένος με τις γυναίκες:))

Πολύ με μπερδεύεις!

Ασυλλόγιστη είπε...

Ασκαεραδαμούλη, υπάρχουν πάρα πολλές, μα πάρα πολλές μιλάμε, γυναίκες που το καταστατικό τους δεν γράφει τη λέξη γάμος!

Χρόνια σε περιμένω είπε...

Πίστεψέ μας.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΕΠΕΣΤΡΕΨΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ-ΦΙΛΕΣ ΝΑ ΜΑΘΩ ΝΕΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ Ο ΝΕΟΣ ΜΗΝΑΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΑ ΣΤΗ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑ!!!!

ΕΙΣΑΙ ΠΡΩΤΟΣ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ:))

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Πρώτο Σπόρι, πολύ έξυπνο για να το πεις εσύ αυτό!
Πες μου ποιανού είναι!

Ζουζού, άμα δεν βλέπεις χαϊρι απ΄ τις γυναίκες, δε θες και πολύ να το γυρίσεις στον... Πραξιτέλη!

Τσιφουτάκο, καλό φθινόπωρο φίλε.
όσο για μένα... μόλις έλαβα πρόταση να εκτεθώ στο Αρχαιολογικό Μουσείο, δίπλα στο άγαλμα του Απόλλωνα!

Δήμητρα είπε...

Εσύ ανύπαντρος θα μείνεις τελικά;

takis είπε...

Στον Απόλλωνα?
αυτουνού που του έχουν κόψει τα απο τέτοια?
Να προσέχεις μην πάθεις τα ίδια..

απο την άλλη όμως,
και που τα έχεις...

Μέγα το ερώτημα της ΔΉΜΗΤΡΑΣ...
φιλοσοφικό θα έλεγα..

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Δημητρούλα, ψήνεσαι για ένα συμβόλαιο συμβιώσεως;

Τάκη, τα από τέτοια μας, είναι ό,τι πολυτιμότερο εχουμε, και δεν τα χαρίζουμε σε καμία!
Τα προορίζουμε μόνο για ... ιδιόχρηση!

Αφήστε με τώρα να συγκεντρωθώ να γράψω την τελευταία καλοκαιρινή ιστορία.
Θα πάθετε κατάθλιψη και στερητικό σύνδρομο, το ξέρω, αλλά του χρόνου πάλι τα «ρημαγμένα καλοκαίρια».