Ανταμώθηκα σήμερα μ’ έναν κολλητό μου μητροπολίτη, καλό γεροντάκι και συζητήσιμο.
Μου ’πε τον πόνο του, πως δεν βρίσκει πλέον καλά και αγνά παιδιά για να τα κάνει ιερείς.
Το μυαλό μου πήγε αμέσως στην Αθανασία την μπλόγκερ, κορίτσι τεφαρίκι, συντηρητική κομμουνίστρια, μαθημένη στα εικονίσματα, έτοιμη για το ράσο.
Ο Δέσποτας είχε αντιρρήσεις. Βλέπετε η Άθη έτυχε να γεννηθεί γυναίκα. Κι αυτό μάλλον είναι μειονέκτημα για την Εκκλησία μας.
Κουβεντιάσαμε πολύ για το ζήτημα τις ιεροσύνης των γυναικών, κι αποφάσισα να σας τα μεταφέρω με συνοπτικό τρόπο. Εξυπακούεται πως εγώ, όσο κι αν μισώ τις γυναίκες, γουστάρω με χίλια να τις δω με τα ράσα.
Α) Ο άντρας είναι ανώτερος γιατί δημιουργήθηκε πριν τη γυναίκα!
Τι μας λες;
Και πριν τον άντρα είχε δημιουργηθεί όλη η χλωρίδα και η πανίδα. Άρα τα βλίτα, τα βόδια και τα γαϊδούρια είναι ανώτερα του αντρός και καιρός είναι να τα κάνουμε παπάδες...
Β) Ο Χριστός, ο πρώτος και μέγας αρχιερέας, ήταν άντρας.
Και πολύ καλά έκανε ο Χριστός! Τον φαντάζεσαι μια βδομάδα κάθε μήνα να καταπίνει με τις χούφτες τα παναντόλ, ν’ αρχίζει τα νεύρα, τις υστερίες και τις καταθλίψεις, και να χλαπακιάζει ταυτόχρονα σοκολάτες κι αλμυρά γαριδάκια;
Αλλά ο Χριστός δεν ήταν μόνο άντρας.
Ήταν και δίκαιος, φιλαλήθης, ανεξίκακος, αφιλάργυρος, δεν ήταν πλεονέκτης κι ούτε... κουνιστός!
Αυτά γιατί δεν τα μετράτε;
Γ) Στην Παλαιά Διαθήκη οι ιερείς ήταν μόνο άντρες!
Ναι, αλλά στην Π.Δ. υπήρχε και η πολυγαμία, η περιτομή και το οφθαλμός αντί οφθαλμού.
Με ποια λογική αυτά καταργήθηκαν και το άλλο όχι;
Δ) Ο Απόστολος Παύλος είπε πως ο άντρας είναι «κεφαλή της γυναίκας»!
Ναι, αλλά αυτό αφορούσε μόνο τις συζυγικές σχέσεις και δεν έχει να κάνει με την ιεροσύνη.
Κι όταν το είπε αυτό ο Παύλος, ουσιαστικά αναβάθμιζε τη γυναίκα, που εκείνη την εποχή δεν άξιζε ούτε για λαστιχάκι στα αντρικά σανδάλια.
Και να είσαι σίγουρος πως αν ο Παύλος ζούσε στη μητριαρχική εποχή θα έλεγε «η γυνή είναι κεφαλή του αντρός»!
Ε) Απ’ την εποχή των Αποστόλων επίσκοποι και ιερείς γίνονταν μόνο άντρες. Είναι θέμα σεβασμού στην παράδοση.
Αυτή την καραμελίτσα περί παραδόσεως αλλού, νταξ;
Γιατί επί αιώνες οι Επίσκοποι ήταν έγγαμοι. Και κάποια στιγμή οι «καλόγεροι» έφεραν τούμπα την παράδοση και καθιέρωσαν την αγαμία του ανώτερου κλήρου.
Ποιον να πρωτοθυμηθώ;
Ο Πέτρος, ας πούμε, ήταν ο «Δυσσέας Αντρούτσος του Χριστιανισμού»! Μεγάλος τσαμπουκάς, μαχαιροβγάλτης και άντρας βαρβάτος. Να φανταστείτε, στις περιοδείες του έπαιρνε πάντα μαζί του τη γυναίκα του, γιατί όλα τα είδη νηστείας τα άντεχε, το συγκεκριμένο όχι!
Μου ’πε τον πόνο του, πως δεν βρίσκει πλέον καλά και αγνά παιδιά για να τα κάνει ιερείς.
Το μυαλό μου πήγε αμέσως στην Αθανασία την μπλόγκερ, κορίτσι τεφαρίκι, συντηρητική κομμουνίστρια, μαθημένη στα εικονίσματα, έτοιμη για το ράσο.
Ο Δέσποτας είχε αντιρρήσεις. Βλέπετε η Άθη έτυχε να γεννηθεί γυναίκα. Κι αυτό μάλλον είναι μειονέκτημα για την Εκκλησία μας.
Κουβεντιάσαμε πολύ για το ζήτημα τις ιεροσύνης των γυναικών, κι αποφάσισα να σας τα μεταφέρω με συνοπτικό τρόπο. Εξυπακούεται πως εγώ, όσο κι αν μισώ τις γυναίκες, γουστάρω με χίλια να τις δω με τα ράσα.
Α) Ο άντρας είναι ανώτερος γιατί δημιουργήθηκε πριν τη γυναίκα!
Τι μας λες;
Και πριν τον άντρα είχε δημιουργηθεί όλη η χλωρίδα και η πανίδα. Άρα τα βλίτα, τα βόδια και τα γαϊδούρια είναι ανώτερα του αντρός και καιρός είναι να τα κάνουμε παπάδες...
Β) Ο Χριστός, ο πρώτος και μέγας αρχιερέας, ήταν άντρας.
Και πολύ καλά έκανε ο Χριστός! Τον φαντάζεσαι μια βδομάδα κάθε μήνα να καταπίνει με τις χούφτες τα παναντόλ, ν’ αρχίζει τα νεύρα, τις υστερίες και τις καταθλίψεις, και να χλαπακιάζει ταυτόχρονα σοκολάτες κι αλμυρά γαριδάκια;
Αλλά ο Χριστός δεν ήταν μόνο άντρας.
Ήταν και δίκαιος, φιλαλήθης, ανεξίκακος, αφιλάργυρος, δεν ήταν πλεονέκτης κι ούτε... κουνιστός!
Αυτά γιατί δεν τα μετράτε;
Γ) Στην Παλαιά Διαθήκη οι ιερείς ήταν μόνο άντρες!
Ναι, αλλά στην Π.Δ. υπήρχε και η πολυγαμία, η περιτομή και το οφθαλμός αντί οφθαλμού.
Με ποια λογική αυτά καταργήθηκαν και το άλλο όχι;
Δ) Ο Απόστολος Παύλος είπε πως ο άντρας είναι «κεφαλή της γυναίκας»!
Ναι, αλλά αυτό αφορούσε μόνο τις συζυγικές σχέσεις και δεν έχει να κάνει με την ιεροσύνη.
Κι όταν το είπε αυτό ο Παύλος, ουσιαστικά αναβάθμιζε τη γυναίκα, που εκείνη την εποχή δεν άξιζε ούτε για λαστιχάκι στα αντρικά σανδάλια.
Και να είσαι σίγουρος πως αν ο Παύλος ζούσε στη μητριαρχική εποχή θα έλεγε «η γυνή είναι κεφαλή του αντρός»!
Ε) Απ’ την εποχή των Αποστόλων επίσκοποι και ιερείς γίνονταν μόνο άντρες. Είναι θέμα σεβασμού στην παράδοση.
Αυτή την καραμελίτσα περί παραδόσεως αλλού, νταξ;
Γιατί επί αιώνες οι Επίσκοποι ήταν έγγαμοι. Και κάποια στιγμή οι «καλόγεροι» έφεραν τούμπα την παράδοση και καθιέρωσαν την αγαμία του ανώτερου κλήρου.
Ποιον να πρωτοθυμηθώ;
Ο Πέτρος, ας πούμε, ήταν ο «Δυσσέας Αντρούτσος του Χριστιανισμού»! Μεγάλος τσαμπουκάς, μαχαιροβγάλτης και άντρας βαρβάτος. Να φανταστείτε, στις περιοδείες του έπαιρνε πάντα μαζί του τη γυναίκα του, γιατί όλα τα είδη νηστείας τα άντεχε, το συγκεκριμένο όχι!
25 σχόλια:
Ασκάρ μου μήπως πήρες τίποτα??
Κανένα λυγμένο?τίποτις αλκόλια βαριά?
Δεν μπορεί να τα γράφεις εσύ αυτά εσύ ακούς γυναίκα και τις σέρνεις τα εξ'αμάξης και τώρα τις υπερασπίζεσαι??
Δεν μπορεί κάτι συμβαίνει!!!
Θέλω να τις κάνω παπαδίνες για να τις ξεφτυλίσω εντελώς!
Αμ τι νόμιζες;
Σήμερα το βράδυ, 9 με 2, έχουμε αγρυπνία στη Μονή Πετράκη.
Όσοι πιστοί και πιστές ... κοπιάστε.
Αύριο γιορτάζει ο Γρηγόριος ο Θεολόγος.
Ο τυπάς σπούδασε στην Αθήνα τον 4ο αιώνα, γι’ αυτό και τον θεωρώ «Αθηναίο άγιο».
Τέτοια ώρα τα απογεύματα, έπαιρνε τον κολλητό του συμοιτητή, τον Μέγα Βασίλειο, ανέβαιναν τις πλαγιές του Λυκαββητού, και προσεύχονταν μέχρι το πρωί στις σπηλιές του...
Γειάσου ασκαρούλη...βρέ ασκαρούλη τ ι λές?? πας καλά??ΓΙΑΤΙ να βάλω ράσσο παιδάκι μου?...(άλλο πάλι και τούτο!!!!!!),και ποιός σου είπε εσένα ότι ε γ ώ,θέλω να βάλω ράσσο? μη τρελλαθούμε τώρα...άκου εκεί...απορώ π ως στο καλό τα σκαρφίστηκες αυτά...όσο για το ότι θα θέλες να δείς ό-λες τις γυναίκες με ράσσο (όπως λες),ε,αυτό είναι αυτό που σας βολεύει,εσάς τους άντρες και το λέτε,και κατά κόρων μάλιστα...κι ο λόγος είναι γνωστός πασίγνωστος μάλιστα για το γ ι α τί,μας θέλετε ή γιατί θα θ έ λα τε,να μας δείτε έτσι και αυτός είναι το ότι μας φοβάστε!!!και μόνο γι'αυτό!!(κλάνετε μέντες κυριολεκτικά όμως όταν διαπιστώνετε,ότι ε μ εί ς είμαστε ανώτερες,πνευματικά κυρίως από εσάς...)γιατί εί μα στε!!!όσο κι αν ε σ είς,αυτό δ ε θέλετε να το δεχτήτε και σας ενοχλεί επί αιώνες τώρα!!!!και δ ε λέτε να το χωνέψετε...μα με τίποτε όμως!!!και φυσικά να μ ην αρχίσω,τώρα να απαριθμώ τα χιλιάαααδες βάσανα που έχει τραβήξει από,εσάς (κυρίως)το γυναικείο φύλλο ανά τους αιώνες...οκ?...έχετε φερθεί άσχημα στις γυναίκες γενικά,κάποτε τις θέλατε,ημιμαθείς,αναλφάβητες,να μην έχουν δικαίωμα ψήφου,τους φερόσασταν σαν είναι ζώα,τις είχατε μόνο γιανά σας το παίζουν δούλες,πλύστρες,νοικοκυρές,μαγείρισες και γιανά,σας ικανοποιούν από πάνω τις όποιες ορέξεις σας...και πολλά άλλα....τα τελευταία χρόνια κάπως έχει αλλάξει,η θέση της γυναίκας στη κοινωνία...κι αυτό γιατί οι ίδιες,οι γυναίκες αντιστάθηκαν και προσπάθησαν πολύ γιανά κερδίσουν αυτή τη θέση στη κοινωνία,(να δουλέυουν,να έχουν δικαίωμα ψήφου,κ.α)...σε κάποιες κοινωνίες βέβαια συνεχίζουν τα πράματα να είναι όπως κάποτε...(στις κλειστές ελληνικές κοινωνίες της επαρχίας,στις κοινωνίες των μουσουλμανικών χωρών) και σε άλλες χώρες....ακόμη εκεί η γυναίκα,κακοποιείται ψυχικά και σωματικά,δ εν έχει δικαίωμα στη μόρφωση,και σε τίποτε....ας ελπίσουμε κάποτε να αλλάξει κι εκεί η απαίσια αυτή κατάσταση...πάντως γέλασα με το ποστάκι σου!!!δε λέω...(πάντως μεταξύ μας δ εν κάνω,με τίποτε για ράσσο εγώ καλέ μου,έχω πολύυυ λερωμένη ψυχούλα!!!)έχω κάνει κι εγώ πολλά στη ζωούλα μου.....και δ ε νομίζω πως ξεπλένονται αυτά τόσο έυκολα...μάλλον θα τα πάρω,μαζί μου και στην άλλη ζωή...(τη μετά θάνατον εννοώ)...φιλάκια....
μπράβο!
αν είσαι ελεύθερος θα σου κάνω κόρτε!
Εμένα δεν με νοιάζει αν είσαι ελεύθερος, κι ούτε κόρτε σκέφτομαι να σου κάνω.
Πες μας μόνο αν είσαι καθηγητής θεολόγος σε ποιο σχολείο κάνεις μάθημα για να μεταγράψω τα παιδιά μου.
Δεν φαντάζεσαι τι μ.... τους λέει ο θεολόγος στο σχολείο τους
Νίκος
Φαίνεται πως ο φίλος σου το γεροντάκι ο μητροπολίτης δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο χάρισμα όπως ο μακαριστός για να βρίσκει νεαρούς για παπάδες και να τους προωθεί για γραμματικούς του όπως πχ τον Κολοσούσα!
Αμάν βρε Άθη με τις αναστολές σου!
Αποφάσισε εσύ να το φορέσεις το μεσάτο ρασάκι, κι από τις αμαρτίες σου θα βρω εγώ τρόπο να σε απαλλάξω.
Στην ανάγκη, θα επιστρατεύσω το «τίμιο αγιόξυλο», που χρησιμοποίησα και στην Καντούλα στο προηγούμενο ποστάκι...
Θα με παντρευτείς κι όλας Σάμμυ;
Ή, μήπως, σε ξενερώνει η σκέψη του γάμου;
Δεν πιστεύω να με δουλεύεις Νίκο;
Άθεε, για να σοβαρευτώ λίγο, σου λέω πως το παιδί (τον Κολοσούσα εννοώ) τον παραδέχομαι, και τον θεωρώ πολύ σωστό και μάγκα.
Μπράβο του που κατάλαβε τη μαλακία που έκανε, και τα πέταξε τα ράσα.
Μακάρι να ’χαν όλοι τα δικά του αρχίδια!
Το παιδάκι παρασύρθηκε με τις μεγάλες υποσχέσεις, τις ψηλές πόρτες, τις καριέρες κλπ κλπ
Ανθρώπινο ήταν.
Ο «μεγάλος» έχει και τη μεγάλη αμαρτία...
Περί κατοχής έστειλα ένα τελευταίο σχόλιο στο προηγούμενο ποστάκι. Με τα θρησκευτικά σόρρυ αλλά δεν είμαι καλός..
Κώστας.
Το διαβάσαμε Κωστή μου και συμφωνούμε πως η Ελλάδα μετατράπηκε σε «οικονομικό πειραματόζωο»!
Αλλά μας μένει η απορία: ποια ψυχολογική μας ανάγκη ικανοποιεί η επιθυμία μας να χαρακτηρίζουμε ντε και καλά «κατοχή» αυτή την κωλοκατάσταση.
Αν νομίζουμε πως αυτό μάς προσδίδει κάποια δόση «ηρωισμού», είμαστε μακρία νυχτωμένοι.
Απλά γινόμαστε πιο γραφικοί...
Πάντως, αυτά τα δυσάρεστα που ζούμε μη νομίζεις πως είναι άσχετα με τη Θεολογία.
Και δεν συμμερίζομαι την ηλίθια καραμελίτσα πολλών παπάδων πως «η κρίση είναι ηθική», λες και το ηθικό πρόβλημα είναι καινούργιο φρούτο.
Προσωπικά πιστεύω πως η ζωή μας διέπεται από συγκεκριμένους πνευματικούς νόμους (κάποια στιγμή θα τους αναπτύξω).
Όποιος παραβιάζει αυτούς τους νόμους, περνάει μια νοητή κόκκινη γραμμή, και υφίσταται τις συνέπειες.
Ένα παράδειγμα ανέφερα τις προάλλες στο ποστάκι με το Ζακχαίο:
«Ό,τι ξένο οικειοποιήθηκες, θα το χάσεις!» Αργά ή γρήγορα.
Κι εμείς σχεδόν 40 χρόνια ζούμε με «ξένα».
Είτε κλέβοντας και κοροϊδεύοντας ο ένας τον άλλον, είτε νομίζοντας πως κοροϊδεύουμε τους άλλους. Τους «κουτόφραγγους» κλπ κλπ.
Πολλά είπα...
Θα επανέλθουμε
Ασκαρούλι τι λές?μάλλον ήπιες κάτι σήμερα και σε πείραξε,λίγο?λέω ίσως? σιγά μη βάλω και ράσσο...έχω στερηθεί πολλάααααααααα πράματα στη ζωούλα μου...και ΔΕ σκοπέυω να κάνω κάτι τέτοιο ΠΟ-ΤΕ όμως...μπορεί πολλές φορές να με απογοητέυει η ζωούλα μου σε πολλούς τομείς,να έχω κατάθλιψη,να τα βλέπω ό-λα μάυρα κλπ,κλπ...να μου φταίνε τα πάντα....και οι πάντες αλλά...ΠΟ-ΤΕ όμως ΔΕΝ έχω σκεφτεί κάτι τέτοιο...μη τρελλαθούμε τώρα...αν είναι δυνατό....ό,τι μας κατέβει μου φαίνεται λέμε εδώ μέσα...άκου εκεί να βάλω ράσσο και να στερηθώ κι άλλα πράματα πολύυυ περισσότερα από αυτά που ήδη,έχω στερηθεί...που είναι χιλιάδες...να απαρνηθώ τα 'εγκόσμια'με λίγα λόγια..αυτό πιστέυω ΔΕ θα το'κανα ΟΥΤΕ αν δεχόμουν τη μεγαλύτερη πίκρα της ζωής μου...κι ας αφήσουμε επιτέλους τη συζήτηση αυτή περί ράσσων,μοναχικής ζωής γιατί φρίτω και βγάζω φλύκταινες!!!
Νικο κορες εχεις???
Ίσως τελίκα κι η έννοια της κατοχής να ικανοποιεί στο υποσυνειδητό μας την ανάγκη του εκφράζεσθαι ηρωικώς.. Δεν είμαι σίγουρος για να απαντήσω. Ίσως από την άλλη να "ντύνουμαι" με το περίβλημα της κατοχής το συνολικό μας άχθος απλά για να πάρουμε τα απαιτούμενα κουράγια, να κινητοποιηθούμε. Έτσι η αποστολή μας δεν θα έχει να κάνει με καμία καθημερινότητα και θα χρειάζεται να υπερβάλλουμε εαυτούς για να ξεπεράσουμε τον σκόπελο.. Έχω την εντύπωση ότι στους έλληνες αρέσει το ηρωικώς ενεργέιν, όχι γιάτι ήμαστε κάποια ιδιαίτερη πάστα αλλά γιατί λατρεύουμε την υστεροφημία.. Κι εμείς σαν τον παππούλη του καφενείου αύριο περήφανα θέλουμε να αντικρίζουμε τα τότε νιάτα και να ιστορούμε πως τα βγάλαμε πέρα. Αυτό φαίνεται κι από το γεγονός οτί σαν κοινωνία διεπόμαστε από το μύθο του σίσσυφου.. Ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζώταν.. Και ξανά πρός τη δόξα τραβά.. Πολλά τα παραδείγματα. Τέλος, ναι θα συμφωνήσω οτί οι ανθρωπότητα κι οι κοινωνίες στηρίζονται σε πνευματικούς άϋλους κανόνες που αν διαταραχθούν χάνονται οι λεπτές εκέινες ισορροπίες. Αυτο άραγε δεν συμβαίνει κι ως ένα βαθμό στις κοινωνίες μας..?
Κώστας.
Αμάν βρε Άθη, παπά είπαμε να σε κάνουμε όχι να σε κλείσουμε καλόγρια σε μοναστήρι;
Δεν κατάλαβα, δηλαδή. Αν ιερωθείς, τι θα στερηθείς.
Ούτε καν γένια δεν θα ’χεις να σε τρώνε...
Καντούλα, αν είχε κόρες θα τον πόναγε και θα τον έκοβε για το αν είμαι ελεύθερος...
Κώστα, καιρός ήταν να συμφωνήσουμε και κάπου 100%.
Αν κάνεις την ΑΘΗ παπά κάνε και μένα μητροπολίτη...
και άφησε την φαντασία να οργιάσει..
Άμα σου κάνει κεφαλωκλείδωμα η Άθη, θα πεις το δεσπότη Παναγιώτη!
Takis εσενα οπως σε φανταζομαι θα σου πηγαινε να εισαι μητροπολιτης!!
Ρε συ Ασκαρουλακο γραψε τιποτα για τον Δειμο ρε συ!! :)
Ο Δείμος είναι βαρύ πεποόνι!
Μπορεί να μην γουστάρει τσιριτσάτζουλα...
Σωπα ρε που δεν γουσταρει...πεταει τη σκουφια του για κατι τετοια και κρυφοχαιρεται!!! :)
ΑΣΚΑΡ
Τον Δεσπότη μάλλον Παναγιώτα θα τον έλεγα...............
ακολουθώντας την τάση.
CANDY
Μήπως Πατριάρχης θα ταίριαζε καλύτερα?
Οχι τσιγκουνιές τώρα ..αν είναι να αγιάσω.
Ας δηλώσει ο Μεγαλέξανδρος πως γουστάρει παιχνιδάκια, και τον παραλαμβάνω ανέσως...
«Γιώτα», να τον λες...
Οχι Τakis...μη μου χαλας τη φαντασιωση!
;)
Μαλακίες στο τετράγωνο!!!
και στον κύβο, μη σου πω, Νίκο μου!
Φρονιμαααααα!!!!
;)
Δημοσίευση σχολίου