Ο Μαρτινιανός καταγόταν απ’ την Παλαιστίνη και 18 χρονών έγινε αναχωρητής.
Η φήμη του διαδόθηκε παντού, ώσπου μια παρέα «Τάκηδων», για να τον δοκιμάσουν, ανέθεσαν σ’ ένα αδιάντροπο γύναιο (μεταμορφωμένο σατανά) να τον διαφθείρει.
Φόρεσε, που λέτε, ο τριπλόκαμος όφις ρούχα κουρελιασμένα, κι ένα απόγευμα με παλιόκαιρο χτύπησε την πόρτα του κελιού του:
«Ελέησόν με δούλε του Θεού», φώναζε, «ότι χάθηκα σ’ αυτό τον ερημότοπο και μην επιτρέψεις να με φάγουν τα άγρια θηρία».
Αυτά είπε το «θηρίο το ανήμερο» στον Άγιο, κι εκείνος αναγκάστηκε να της ανοίξει, να της παραχωρήσει το κελάκι του, κι αυτός μπήκε στη διπλανή αποθηκούλα να προσευχηθεί.
Έλα όμως που ο ανθρωπόμορφος δαίμονας του έσκαβε βόθρο, έραβε δόλο, ύφαινε δίχτυ, έστηνε παγίδα...
Κατά τις τέσσερις τα ξημερώματα πετάει από πάνω της τα παλιόρουχα, μένει με το στριγκάκι και τα σχετικά, βάφει μάτια, χείλη, ρόγες, τα πάντα όλα, κι αρχίζει να τσιρίζει.
Τρέχει ο Άγιος να τη σώσει και του πετάχθηκαν τα μάτια!
Κι αρχίζει το γύναιο τις φαύλες θωπείες και τα πρόστυχα ερωτόλογα («ορέγομαι να απολαύσω το κάλλος σου» και τα ρέστα), φουντώνει ο ερημίτης, αλλά βρίσκει το σθένος να της πει «περίμενε δυο λεπτάκια κι έρχομαι».
Παρένθεση πρώτη: εμείς οι μικροτσούτσουνοι, ό,τι και να μας κάνουν οι γυναίκες, χαμπάρι δεν παίρνουμε. Τι ψωλοτριψίματα μας κάνουν, τι τις ρόγες τους μας χώνουν στο δεξί μάτι και στο στόμα, εμείς τίποτα... νιρβάνα! Και φτάνει μέχρι τον έβδομο ουρανό η φωνή απελπισίας των γυναικών «μα πού κρύφτηκαν οι άντρες τελοσπάντων»;
Οι πραγματικοί, λοιπόν, άντρες έχουν κρυφτεί στα ασκηταριά και στα ερημητήριά τους.
Γιατί ο Μαρτινιανός, απομακρυνόμενος απ’ το γύναιο, έκανε κάτι που μόνο ένας που την έχει ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ θα μπορούσε να κάνει.
Πήγε παραδίπλα, άναψε φωτιά και πήδηξε μέσα.
Η ώρα περνούσε, είδε το γύναιο πως ο Άγιος αργούσε, και πήγε να δει τι απόγινε.
Και βλέποντάς τον μέσα στη φωτιά, πήγε να της σαλέψει, είδε κι απόειδε να τον σώσει, μετάνοιωσε πικρά και πήγε να κλειστεί σε μοναστήρι.
Πέρασαν πέντε-έξι μήνες, συνήλθε ο Άγιος απ’ τα εγκαύματα και μετακόμισε σε μια βραχονησίδα του Αιγαίου, για να γλυτώσει οριστικά απ’ τις γυναίκες.
Παρένθεση δεύτερη: οι γυναίκες έχουν καταπιεί μια πυξίδα που τις στέλνει κατευθείαν στους ψωλαράδες. Αν «το’ χεις» αποκλείεται να γλυτώσεις από δαύτες! Θα σε βρουν ακόμα κι αν κρυφτείς στο κέρατο του βοδιού!
Εκεί, λοιπόν, που ο Άγιος είχε βρει την ηρεμία του στο μεσοπέλαγο βράχο, γίνεται ένα ναυάγιο και πνίγονται όλοι εκτός μιας κοπελίτσας που μισόγυμνη βγαίνει ακριβώς κάτω απ’ τη σπηλιά του!
Τι να κάνει κι ο Άγιος, της δίνει λίγο νερό και φαΐ, και για να μην ξανατσιτσιριχτεί, βουτάει μέσα στη θαλασσοταραχή και κολυμπάει μέχρι την ηπειρωτική Ελλάδα!
Εκεί, αρχίζει πάλι την περιπλάνηση, ψάχνοντας ένα κατάλληλο ερημητήριο. Κάποτε πέρασε κι απ’ την Αθήνα, και σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες εγκαταστάθηκε δίπλα σ’ ένα ποταμάκι, ακριβώς στο σημείο που τώρα βρίσκεται το σπίτι μου...
Πάντως, ένα είναι σίγουρο. Ο Άγιος αρρώστησε όσο ζούσε στην Αθήνα, πέθανε και θάφτηκε εκεί που σήμερα βρίσκεται ο ναός της Καπνικαρέας.
Αυτή ήταν η ζωή του Μαρτινιανού του αήττητου...
Η φήμη του διαδόθηκε παντού, ώσπου μια παρέα «Τάκηδων», για να τον δοκιμάσουν, ανέθεσαν σ’ ένα αδιάντροπο γύναιο (μεταμορφωμένο σατανά) να τον διαφθείρει.
Φόρεσε, που λέτε, ο τριπλόκαμος όφις ρούχα κουρελιασμένα, κι ένα απόγευμα με παλιόκαιρο χτύπησε την πόρτα του κελιού του:
«Ελέησόν με δούλε του Θεού», φώναζε, «ότι χάθηκα σ’ αυτό τον ερημότοπο και μην επιτρέψεις να με φάγουν τα άγρια θηρία».
Αυτά είπε το «θηρίο το ανήμερο» στον Άγιο, κι εκείνος αναγκάστηκε να της ανοίξει, να της παραχωρήσει το κελάκι του, κι αυτός μπήκε στη διπλανή αποθηκούλα να προσευχηθεί.
Έλα όμως που ο ανθρωπόμορφος δαίμονας του έσκαβε βόθρο, έραβε δόλο, ύφαινε δίχτυ, έστηνε παγίδα...
Κατά τις τέσσερις τα ξημερώματα πετάει από πάνω της τα παλιόρουχα, μένει με το στριγκάκι και τα σχετικά, βάφει μάτια, χείλη, ρόγες, τα πάντα όλα, κι αρχίζει να τσιρίζει.
Τρέχει ο Άγιος να τη σώσει και του πετάχθηκαν τα μάτια!
Κι αρχίζει το γύναιο τις φαύλες θωπείες και τα πρόστυχα ερωτόλογα («ορέγομαι να απολαύσω το κάλλος σου» και τα ρέστα), φουντώνει ο ερημίτης, αλλά βρίσκει το σθένος να της πει «περίμενε δυο λεπτάκια κι έρχομαι».
Παρένθεση πρώτη: εμείς οι μικροτσούτσουνοι, ό,τι και να μας κάνουν οι γυναίκες, χαμπάρι δεν παίρνουμε. Τι ψωλοτριψίματα μας κάνουν, τι τις ρόγες τους μας χώνουν στο δεξί μάτι και στο στόμα, εμείς τίποτα... νιρβάνα! Και φτάνει μέχρι τον έβδομο ουρανό η φωνή απελπισίας των γυναικών «μα πού κρύφτηκαν οι άντρες τελοσπάντων»;
Οι πραγματικοί, λοιπόν, άντρες έχουν κρυφτεί στα ασκηταριά και στα ερημητήριά τους.
Γιατί ο Μαρτινιανός, απομακρυνόμενος απ’ το γύναιο, έκανε κάτι που μόνο ένας που την έχει ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ θα μπορούσε να κάνει.
Πήγε παραδίπλα, άναψε φωτιά και πήδηξε μέσα.
Η ώρα περνούσε, είδε το γύναιο πως ο Άγιος αργούσε, και πήγε να δει τι απόγινε.
Και βλέποντάς τον μέσα στη φωτιά, πήγε να της σαλέψει, είδε κι απόειδε να τον σώσει, μετάνοιωσε πικρά και πήγε να κλειστεί σε μοναστήρι.
Πέρασαν πέντε-έξι μήνες, συνήλθε ο Άγιος απ’ τα εγκαύματα και μετακόμισε σε μια βραχονησίδα του Αιγαίου, για να γλυτώσει οριστικά απ’ τις γυναίκες.
Παρένθεση δεύτερη: οι γυναίκες έχουν καταπιεί μια πυξίδα που τις στέλνει κατευθείαν στους ψωλαράδες. Αν «το’ χεις» αποκλείεται να γλυτώσεις από δαύτες! Θα σε βρουν ακόμα κι αν κρυφτείς στο κέρατο του βοδιού!
Εκεί, λοιπόν, που ο Άγιος είχε βρει την ηρεμία του στο μεσοπέλαγο βράχο, γίνεται ένα ναυάγιο και πνίγονται όλοι εκτός μιας κοπελίτσας που μισόγυμνη βγαίνει ακριβώς κάτω απ’ τη σπηλιά του!
Τι να κάνει κι ο Άγιος, της δίνει λίγο νερό και φαΐ, και για να μην ξανατσιτσιριχτεί, βουτάει μέσα στη θαλασσοταραχή και κολυμπάει μέχρι την ηπειρωτική Ελλάδα!
Εκεί, αρχίζει πάλι την περιπλάνηση, ψάχνοντας ένα κατάλληλο ερημητήριο. Κάποτε πέρασε κι απ’ την Αθήνα, και σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες εγκαταστάθηκε δίπλα σ’ ένα ποταμάκι, ακριβώς στο σημείο που τώρα βρίσκεται το σπίτι μου...
Πάντως, ένα είναι σίγουρο. Ο Άγιος αρρώστησε όσο ζούσε στην Αθήνα, πέθανε και θάφτηκε εκεί που σήμερα βρίσκεται ο ναός της Καπνικαρέας.
Αυτή ήταν η ζωή του Μαρτινιανού του αήττητου...
18 σχόλια:
Καλά, εσύ δεν θέλεις να βλέπεις γυναίκα, έτσι;
Ναι, πουτάνες μας ανεβάζει διαβόλους μας κατεβάζει
Δίπλα στο σπίτι σου έμεινε ή μέσα στο ίδιο!
Ηθελα να'ξερα γιατί βασανίζεσαι αγόρι μου και δεν πας μια βόλτα μέχρι το Αγιο Ορος??
Αλλά είπαμε τα προσόντα:))
ΣΠΟΡΙΑ....
μου φαίνεται πολύ λίγο τον ξέρετε!!..
Θα σταθώ μόνο στο τσιφτετέλι της Ρόζας(θενκς για την επιλογή πάντως)
οχι άγιο ...και μένα κολάζει!...
ΥΓ Πάντως να ξέρεις οτι δήποτε πάνω απο 15cm είναι είτε για εντυπωσιασμό είτε για εκφοβισμό....
Πάω να συνεχίσω το κτίσιμο του ουρανοξύστη...
Ε ναι ρε Σπόρια, καλά σας λέει ο «κύριος Τάκης»!
Ζουζού, μπήπως να το ξυρίσω φανεί μεγαλύτερο και με πάρουν;
Τάκη, κάνε τα cm σε γκλίτσες, γιατί αυτές έχουμε ως μονάδα μέτρησης στο Καρπενήσι...
Το μωρό της φωτό ασπάστηκε το Χριστιανισμό εξαιτίας του αγίου; Αν έχει τέτοια μωρά, τον ασπάζομαι κι εγώ...
Πολύ θανατικό, βρε παιδί μου!
Φτού-φτού-φτού...
Εκτός που ήταν μισογύνης, δεν έκανε τίποτα άλλο πιο χρήισμο στη ζωή του? Κανα θαύμα, κανα κείμενο , καμία σοφία παραπάνω από τις άλλες?
Ε,εμ καλησπέρα ασκαρούλη...ε,αυτά κάνει ο...'τριπλόκαμος όφης'παιδί μου!...ε,είναι να μη τα βάλεις με τα φίδια...άμα προσπαθήσεις,να τα βάλεις μαζί τους θα σε φάνε!μα...υπάρχει πιο διαβολικό πράγμα στον κόσμο από το φίδι χρυσέ μου?...μάλλον όχι...το φίδι είναι σιχαμερό κι αποκρουστικό,στην όψη και για πολλούς ανθρώπους συγγενές με αυτό που λένε 'κακό' ή αλλιώς evil αγγλιστί που σημαίνει το 'διαβολικό' το διαβολικά κακό..ε, αυτό είναι και το φίδι....καλησπέρες,φιλάκια...
Μπρε Δείμε, τι είπαμε;
Το πειρασμό τον πατάμε!
Δεν μας σέρνει απ’ τη μύτη ούτε απ’ οπουδήποτε αλλού...
Ε όχι και μισογύνης ο αήττητος μωρέ Αθηνούλα.
Ο άνθρωπος έβαλε τη μία στο κελάκι του μην τη φαν τα θηρία, και στην άλλη τις έδωσε το φαϊ και τη βραχονησίδα του...
Και, συγγνώμη, μικρό πράγμα το θεωρείς να πέσει στα πόδια σου τέτοιος κόμματος κι εσύ να παίφτεις στη φωτιά ή στη φουρτουνιασμένη θάλασσα;
Αμάν πια...
Άθη, χρόνια πολλά κι από δώ!
Τα «φίδια» που «πάτησε» ο άγιός μας δεν ήταν καθόλου «σιχαμερά και αποκρουστικά»!
Αλλά επικίνδυνα, ναι! όσο χίλιες κόμπρες και δυο χιλιάδες έχιδνες...
Τώρα γιατί εμένα αντί για άγιος μου έρχεται στο μυαλό μια άλλη λέξη που είναι συνήθης νεοελληνική προσφώνηση!
Αυτό ακριβώς κάνει το Ευαγγέλιο Αθεόφοβέ μου: ανατρέπει την κοσμική λογική!
Αυτό που εσείς θεωρείτε ευτυχία, ο χριστιανισμός το λογαριάζει για δυστυχία.
Κι αυτόν που εσείς θεωρείτε μαλάκα, η Εκκλησία τον τιμά ως Άγιο...
Με δυο λόγια έχω αγιάσει καιρό τώρα! !....
Τάκη, δεν θέλω να σε απογοητεύσω, αλλά ανήκεις στις σπάνιες περιπτώσεις που η Εκκλησία συμφωνεί με τον κόσμο!
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα! takis, βούτα φιλί σβουριχτόν, μ' έκανες και χαχάνισα!
Ασκαρούλη, με πέθανες! ΈΛΕΟΣ εσείς οι δύο! Γράψατε στα τελευταία σχόλια! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Δεν παλεύεστε πια!
Ας πάρω εγω το σβουριχτό φιλί της ΜΑΡΙΛΙΑΣ και δεν με πειράζει να ανήκω στις σπάνιες περιπτώσεις.
Κοίτα Τάκη, το χαχανούλισμα της Μαριλίτσας μόνο σε μένα αρέσει!
Όλοι οι άλλοι νομίζουν πως διώχνει τα διάφορα κακόφημα ζωίφια...
ΝΟΜΙΖΕΙΣ, γλυκέ μου, ΝΟΜΙΖΕΙΣ!!!! χαχαχαχα! Αλλά είπαμε, μάλλον είσαι κι εσύ από τις εξαιρέσεις στις οποίες η Εκκλησία συμφωνεί με τον Κόσμο. χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Πιάστε ένα φιλί... αλλά μη σκοτωθείτε ποιος θα το αρπάξει πρώτος! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Αυτό μας έλλειπε τώρα, να φιλήσεις πρώτον τον Τάκη!
Κυρία μου, εγώ έχω κολλήσει μπόλικα ένσημα στα χειλάκια σου...
Δημοσίευση σχολίου