Το αποδέχομαι μόνο με τις εξής προϋποθέσεις:
ΟΧΙ ως
- έκφραση μισογυνισμού
- υποβιβασμό του γυναικείου φύλλου
- δήθεν προσβολή της ιερότητας του χώρου
- δαιμονοποίηση της γυναικείας παρουσίας
ΝΑΙ ως ομολογία της
- πνευματικής ανωριμότητας
- ηθικής ατέλειας
- ασκητικής ανεπάρκειας
- συμπλεγματικής νοοτροπίας
- ελαττωμένης αυτοπεποίθησης
των μοναχών….
ΟΧΙ ως
- έκφραση μισογυνισμού
- υποβιβασμό του γυναικείου φύλλου
- δήθεν προσβολή της ιερότητας του χώρου
- δαιμονοποίηση της γυναικείας παρουσίας
ΝΑΙ ως ομολογία της
- πνευματικής ανωριμότητας
- ηθικής ατέλειας
- ασκητικής ανεπάρκειας
- συμπλεγματικής νοοτροπίας
- ελαττωμένης αυτοπεποίθησης
των μοναχών….
22 σχόλια:
Δεν ξέρω γιατί αλλά σφίγγεται η καρδιά μου...Να γυρίσεις. Ο θεός δεν σε έχει ανάγκη όσο οι άνθρωποι. Αν εσύ όμως έχεις ανάγκη το θεό να ξέρεις ότι δεν συχνάζει σε στέκια, είναι παντού. Να προσέχεις. Μην χάσεις τον εαυτό σου πάνω στην προσπάθειά σου να τον βρεις. Σε φιλώ.
Κατερινούλα, σ' ευχαριστώ που με σκέφτεσαι τόσο έντονα!
Θα σας στέλνω ποστάκια κάθε Παρασκευή!
Γειά σας...
Τα ΟΧΙ μου αρέσουν!
Συμφωνώ!
Όσο για τα ΝΑΙ,
Να μην κατακρίνουμε τους μοναχούς ως ανώριμους,ατελείς,ανεπαρκείς κλπ.
(εκτός κι αν έλαβα λάθος το μήνυμα).
Ναι στο άβατο του Αγίου Όρους γιατί κι αυτοί είναι άνθρωποι σαν κι εμάς.
Είναι στο σπίτι τους,(εμείς πάμε για την πλάκα μας οι περισσότεροι),κάνουν αγώνα να κρατήσουν τα ανθρώπινα πάθη μακριά και δεν γουστάρουν προκλήσεις.
Τι πνευματικό αγώνα και τι προσευχή να κάνεις βρε άσκαρ όταν βλέπεις μίνι και ξώβυζα;
Θα διαφωνησω με το Σπυρο..
Δηλαδη το σεξουαλικο ενστικτο ειναι αυτο που εμποδιζει το να βρει κανεις τον εαυτο του?
Αν ειναι ετσι οσοι αγωνιστηκαν στον "αληθινο κοσμο" μαλλον δεν πετυχαν τιποτα..
Δεν ξερω προσωπικα ειμαι καθετα αντιθετη με τη Μοναχικη ζωη..
Το ειπα και στον Ασκαρ το θεμα δεν ειναι να δειξεις τη δυναμη σου χωρις να βλεπεις τουρτα σοκολατα, για μενα η μαγκια ειναι να εχεις επιλεξει οτι εσενα δε σου κανει και ενω στην προσφερουν να μην τη δοκιμασεις..
Γενικα η μαγκια δεν ειναι να λες οχι απομονωμενος, η μαγκια ειναι να εισαι στον κοσμο και ναμπορεις να το κανεις..
Τωρα η ολη αποφαση του Ασκαρ σαν τροπος απομονωσης και αυτοκριτικης μου αρεσει, αλλα μονο με αυτη την εννοια..
Οφειλω βεβαια να ομολογησω οτι οσοι ξερω κι εχουν παει στο Αγιο Ορος μου εχουν πει οτι ηταν πολυ ομορφη εμπειρια..
Αυτα και καλο ταξιδι Ασκαρ..
Βασικα σαν καλος προσκυνητης θα επρεπε να πας με τα ποδια..
Χα χα..
Αν αλλαξεις γνωμη παντα υπαρχει ενα καραβι για την Παρο..
Χα χα οχι οχι δε μιλω εγω τεκνο μου ο εξω απο δω ειναι που θελει να σε παρει απο το δρομο του Καλου Θεουλη..
:Ρ
Εγώ είμαι κάθετα αντίθετη με το μοναχισμό σε κοινόβια.
Τη σωτηρία της ψυχής δεν τη βρίσκεις απολαμβάνοντας τη φύση και τη θεα...
Εδώ έξω θα δώσεις τη μάχη, εδώ θα παλέψεις το πνεύμα του πονηρού, να δω (όχι σ' εσένα...στο μοναχό μιλάω...) τις αντιστάσεις σου.
Και γιατί όλοι αυτοί, από το να συντηρούν μοναστήρια και να συγκεντρώνουν παράδες, να μην προσφέρουν κοινωνικό έργο; Εθελοντές παιδαγωγοί, γιατροί, νοσοκόμοι σε γέροντες και άπορους...
Να τους βγει η μέση από την κούραση, να ιδρώσουν και λίγο..
Δύσκολη η ...καλογερική όμως έτσι.
Καλημέρα Ασκαρ!
Φαντάζομαι έχεις αντιληφθεί πως οι σχέσεις μου με τα θεολογικά διέρχονται αμφισβήτήσεως.
Μου είναι δύσκολο να αποδεχθώ την ύπαρξη θεού και κατ' επέκταση την εκκλησιαστική λειτουργία της οποίας ο μοναχισμός είναι κομμάτι.
Όπως σου είπα η "σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα" και εαν εσένα σε γεμίζει, εμένα μου περισσεύει.
Παλιά δεν έλεγαν ότι ήταν ιερό και προστατευόμενος χώρος της θεάς Άρτεμης; Χμ.
Βρίσκω πολύ έξυπνο που το επισκέπτεσαι εκτός περιόδου νηστείας και μένω περίεργη για τα ποστάκια που θα ανεβάζεις τις Παρασκευές... Όταν βρεις τα κομμάτια που σου λείπουν, να τα διαλέξεις προσεκτικά, ναι;
Συμφωνώ απόλυτα με την Αλήτισσα και τη Γλαρένια!
Η απομόνωση για την αποφυγή των πειρασμών είναι ένδειξη αδυναμίας... και αυτή την έννοια έχουν τα "ΝΑΙ" μου!
Αποδέχομαι το "άβατο" σαν συμπάθεια προς την ανθρώπινη αδυναμία των μοναχών κι όχι ως επιβράβευση της στενοκεφαλιάς ή ενός ιδιότυπου ελιτισμού τους!
Οι μοναχοί πρέπει να καταννοήσουν ότι επιλέγοντας τον αναχωρητικό βίο αποδεικνύουν τη δειλία κι όχι την αντρεία τους!
Δεκτό, λοιπόν, το "άβατο" για παρηγοριά των δειλών...
Αταλαντούλα, στη χερσώνησο του Άθω υπήρχαν αρχαία ιερά αφιερωμένα στην Άρτεμη ... ίσως και στην Αφροδίτη!
Τις Παρασκευές ή τα Σάββατα θα βγαίνω στον "κόσμο" και, μεταξύ, άλλων θα στέλνω ποστάκια στα μπλογκ μου, αλλά, δυστυχώς, όχι σχόλια στα δικά σας... Να με συγχωρείτε ... θα επανορθώσω μόλις επιστρέψω στην Αθήνα...
Μου λείπουν πολλά "κομμάτια" και δεν ξέρω ούτε αν θα τα βρώ ούτε πού θα τα βρω...
Άκρως ενδιαφέρουσα η άποψη σου! Πολύ όμορφες "δικαιολογίες" (κατ' εμέ) για να απαγορευτεί ένας τόπος από τις γυναίκες.
Εχω περιέργεια! Οι γυναίκες μοναχές δεν έχουν ψυχή? Η μήπως αυτές δεν χρειάζεται να αφοσιωθούν στον μοναχισμό μακριά από τους άντρες? Μάλλον όχι αφού είναι κατά βάση υπηρέτριες!
Whatever! Συνεχίζω να το θεωρώ παράλογο, και τους μοναχούς ανάξιους των λόγων του Ιησού.
Debby,πήγα τελευταία στους Θρακομακεδόνες και είπα να επισκεφτώ την Ι.Μ.Κοιμήσεως Θεοτόκου.Γυναικείο μοναστήρι,αλλά δεν ήξερα ότι είναι άβατο για τους άνδρες.Μπήκε μόνο η γυναίκα μου.Εγώ έφαγα πόρτα!!!
Απ'ότι έμαθα υπάρχουν πολλά γυναικεία μοναστήρια με το ίδιο καθεστώς.Εξεπλάγην στην αρχή,δεν με πείραξε όμως,σεβάστηκα την επιθυμία τους,έστω κι αν αυτό θεωρείται αδυναμία.
ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ,
Το κοινόβιο είναι πολύ δύσκολη φάση.
Εγώ θα προτιμούσα να είμαι ερημίτης στα καρούλια και στα κατουνάκια,παρά σε ένα μοναστήρι όπου έχεις τον ηγούμενο-διευθυντή να σε πρήζει τ'αρχίδια!!!
Έλα ρε φίλε, ηρέμησε λιγάκι.. Τι είν αυτά που γράφεις? Κοίτα..σου υπενθυμίζω ότι ο μασαίωνας έχει περάσει ανεπιστρεπτεί!
ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ Ε?
Φιλικά
Σπύρος
Στο 'πα και στο ξαναλέω:
ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ, ΓΛΥΚΟΥΛΗ!
Μμμμμμμαααατς! :)
σπύρο,
Μα και ο κάθε ηγούμενος-διευθυντής τον κομπλεξισμό τους, τις αδυναμίες και ό,τι άλλο βγάζουν στην πλάτη των στενοκέφαλων που καταφεύγουν στο μη αποδεκτό, ΚΑΤ' ΕΜΕ, τρόπο μοναχισμού...
Θέλεις να μονάσεις; Το έκανε κάποιος κάπου στη Θεσσαλία, αν δεν κάνω λάθος, έφτιαξε παράγκα μέσα στο τις δάσος και δεν ενοχλεί κανέναν. ΄Ετσι μάλιστα...
Στα κοινόβια μόνο ...περιφέρειες θρέφουν.
Τώρα οι αρχαίοι ναοί οι εξαφανισμένοι από προσώπου γης, λόγω της ανοικοδόμησης ακριβώς επάνω στα αρχαία χριστιανικών εκκλησιών, είναι έργο των Βυζαντινών "καταστροφέων του Εληνισμού", που από ειδωλολάτρες, αυτοχρίστηκαν άγιοι.. άλλη ιστορία και τούτη.
Κάτω αλλά και εντός των ανακτόρων του Ιουστινιανού και της φιλτάτης του Θεοδώρας, διαπράχθηκαν ΤΑ ΑΙΣΧΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ..
Μεγάλωσα σε οικογένεια με αυστηρές χριστιανικές αρχές (όπως τη διδάχτηκαν οι άνθρωποι).
Απ' όλα αυτά, μεγαλώνοντας χωρίς τις παρωπίδες που μου φόρεσαν, κράτησα τον αυτοσεβασμό μου και τον άλλον προς το συνάνθρωπο.
ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!
έχω ένα φίλο, τον Συμεών, που τον ξέρω από τα φοιτητικά μου χρόνια στο Παρίσι. Κάποια στιγμή, πριν περίπου 30 χρόνια ήλθε εδώ κι έγινε μοναχός. ΌΠως μου εξήγησε πριν χρόνια, ο μέσος μοναχός πάει στο Όρος, βασανισμένος από τον Θείο Έρωτα και όπως κάθε ερωτευμένος, θέλει να ζήσει το συναίσθημά του αυτό με τον "καλό/ή" του, εν προκειμένω με τον Θεό. Είναι, βέβαια, δύσκολο να είσαι ερωτευμένος με κάτι μη απτό, η γνώση του οποίου είναι αποφατική. Και πολλές φορές, οι μοναχοί δεν το αντέχουν. Αν δει κανείς τα πράγματα πλατύτερα, τότε και αυτό στέκει. Εν πάση περιπτώσει, στο Όρος, ο καθείς βρίσκει αυτό που θέλει, στην πραγματικότητα, αυτό που αντέχει να θέλει. Και ας μην ξεχνάμε την άνθρωπινη φύση των εκεί μοναχών. δεν είναι εξαϋλωμένοι άγιοι, απλώς προσπαθούν.
Καλό βράδψυ.
Θερμεσίλαος
Σπύρο... Το ότι απαγορευόταν η είσοδος στους άντρες σε ένα μοναστήρι δεν λέει τίποτα (σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου και οικίσματα μας απαγορεύεται η είσοδος) και σαφώς δεν είναι το ίδιο πράγμα από το να σου απαγορεύεται η είσοδος σε έναν ανοιχτό χώρο πάνω στην γη.
Οκ. Παντού υπάρχουν απαγορεύσεις. Δεν το βλέπουμε από αυτήν την πλευρά. Υποτίθεται όμως ότι μια θρησκεία που αγκαλιάζει ισότιμα όλα τα μέλη της δεν έχει ανάγκη τέτοιες διακρίσεις. Ενώνει. Δεν ξεχωρίζει.
Ο μόνος λόγος που μπορώ να συζητήσω είναι επειδή αποτελεί παράδοση. Ωστόσο, γενικά είμαι στο ίδιο μήκος κύματος με εσένα και μπορώ να πω ότι διαφωνώ αφού σε κάθε περίπτωση ούτε ασκητικό μέσο αποτελεί -ας το έκαναν και για γυναικες μοναχές- ούτε προάγει τα τάχα χριστιανικά αισθήματα περι ισότητας.
.....ρε μπας και έφυγε για να γλυτώσει από καμιά εφορία ο Ασκάρ...???
...και να γυρίσει μετά και να το παίζει "ο Θεός μεθ'υμών"...????...
..."το πατέρα μου Αβραάμ....το αδερφό μου Ισαάκ..."...που έλεγε στην γνωστή ταινία ο αείμνηστος Σωτήρης Μουστάκας?
...ξέρω γω....είμαι και λίγο αγράμματος εγώ και δεν πολυχαμπαριάζω από πνευματικές ανατάσεις και χαλαρώσεις!!
Πιο ωραία πνευματική ανάταση και χαλάρωση από το "γκτούμπιντις" ή σεξ...εγώ δεν έχω βρει....
Αλλά πάλι εγώ και λίγο βλάχος....
...ιιιι....χαααα.....
;-))
Να περάσεις καλά, να αναλογισθείς και να γυρίσεις σύντομα.
Γνωρίζω πολλούς που επισκέπτονται τακτικά το Όρος.
Ανάγκη ? Συνήθεια ? Μόδα ?
Πάντως όσοι πηγαίνουν μία φορά ξαναπηγαίνουν και ξαναπηγαίνουν. Δεν μπορεί κάτι θα προσφέρει κι αυτό. Στην ουσία ή στη φαντασία...
Να θυμηθούμε εδώ ότι το Άγιο Όρος είναι "κράτος εν κράτι". Εν ολίγοις είναι ένα ανεξάρτητο κράτος μέσα στην ελληνική επικράτεια που "πολιτικά" συμπλέει με τα συμφέροντα του Πατριαρχείου Κων/πολης (δεν είναι τυχαίο που επί τουρκοκρατίας δεν εξαφανίστηκε απ' τον χάρτη). Τέλος πάντων, κράτος τους είναι και ότι θέλουν κάνουν (χονδρικώς).
Τώρα, ο μοναχισμός είναι μια περίεργη ιστορία. Χωρίς να διαθέτω το περίφημο γονίδιο του Θεού, έχω νοιώσει, μια εποχή που έκοβα βόλτες με καμήλα μέσα σε έρημο, την σπάνια γαλήνη αυτής της περίεργης μοναξιάς που σε φέρνει ιδιαίτερα κοντά στη φύση (και στο Θεό για τους πιστούς)και σου δίνει την δυνατότητα για σκέψεις που κάτω από συνθήκες καθημερινής ζωής στην πόλη είναι αδύνατον να τις έχεις.
Το αν εγώ συμφωνώ ή διαφωνώ με τον μοναχισμό δεν έχει σημασία. Το πως ο καθείς βρίσκει το Θεό του, είτε στήνοντας ιδρύματα στην Καλκούτα είτε σκαρφαλώνοντας πάνω σε στύλους, είτε πίνοντας καφέ στο Όρος είναι προσωπικό του θέμα. Δεν έχει να κάνει με την δική μου ψυχή, άρα δεν μπορώ να το κρίνω με τα δικά μου κριτήρια.
Live and let live ...
Νομίζω πως οι γυναίκες γι'αυτό το θέμα θα έπρεπε να είστε περισσότερο μαχητικές (και φυσικά θα έπρεπε και εμείς τα γαϊδούρια να σταθούμε δίπλα σας).
Εφόσον κι εσείς είστε φορολογούμενοι πολίτες και εφόσον το Αγ.Όρος παίρνει πολλά λεφτά από τους δικούς μας φόρους και της ευρωπαϊκής ένωσης για να κάνει "δήθεν" έργα δεν νοείται να υπάρχει άβατον για εσάς.
Δηλαδή πληρώνεις κάποιον για να φτιάξει το σπίτι του και δεν σ'αφήνει να μπεις μέσα; Εγώ θα του το γκρέμιζα..
Και όλες τις χαζομάρες για "δήθεν πρόκληση για τους μοναχούς" εγώ τις ακούω βερεσέ..
I have just added this post to digg
Δημοσίευση σχολίου